Zwerfkatten….

Sinds een aantal weken geven we twee zwerfkatten te eten (althans, ze zien er erg verwaarloosd uit) en dat moest natuurlijk ook doorgaan tijdens ons weekje weg, dus hadden we de huisoppassers instructies gegeven om eten buiten te zetten. Gisteren zag ik één van de twee katten voor het eerst weer na onze thuiskomst. Hij krijgt wat meer vet op zijn botten. Toen ik naar hem toe liep om de buitenbak te vullen, rende hij hard weg, maar het resultaat (een volle bak blikvoer) was te aanlokkelijk om weg te blijven dus kwam hij terug. Wel moet ik overgaan op ander kattenvoer. Die verwende beesten van ons krijgen biobrokken maar met vier katers kunnen we dat echt niet betalen. We moeten maar zien hoe het loopt. Het plan is eerst bijvoeren en aanpappen, uitzoeken of ze echt bij niemand horen en zo nee: oplappen. Het motto is ‘we zoeken ze niet actief op maar alles wat aankomt lopen en wordt geaccepteerd door de anderen, mag blijven’.