Hoe is het met de parasiet?

Met de parasiet gaat het goed! Maar met ons wat minder. Vanmorgen kregen we de uitslag van het ontlastingsonderzoek en we blijken helaas alle drie gastheer te zijn van een parasiet. Heel erg verbaasd ben ik niet. Ondanks al mijn inspanningen van de afgelopen 6 weken, voelde ik de laatste 2 weken al weer dat het ding er nog zit. Ik heb  een hele stereotiepe pijn in mijn buik en lies die ik hiervoor nooit eerder had.

De mannen hebben geen klachten. Maar wat niet is, kan nog komen. Feit is wel dat zij ook besmet zijn en ook klachten kunnen ontwikkelen of mij juist weer kunnen besmetten als ik er van af ben. Gezien het feit dat ik wel al flinke klachten heb, is het wel zaak dat we er dus allemaal van af komen.

Maandag heb ik een telefonische afspraak met de huisarts die mijn eigen huisarts vervangt. Ik hoop dat ik dit keer zonder drama’s en ruzie afspraken kan maken over de medicatie. Ik heb namelijk twee weken geleden met mijn eigen huisarts afgesproken dat we alle drie aan de clioquinol gaan als we besmet blijken te zijn. Hij heeft met de hand op zijn hart beloofd dat hij hiervan een aantekening zou maken in ons dossier.

Tijdens deze kuur is het zaak extra zink te nemen omdat dit medicijn zink afbreekt in het lichaam. Daarnaast zetmeelarm eten, geen suiker en geen alcohol. Dat is wel even heftig want de puber leeft op brood, grote hoeveelheden brood. We hebben net dus een goed gesprek gehad over hoe we dit gaan aanpakken en wat hij dan kan gaan eten. Voor de man is het niet zo’n probleem, die eet alles, lust alles en at ook al vaak met mijn zetmeelarme maaltijden mee.

Zo dus. Een beetje een tegenvaller natuurlijk, maar niet onverwacht.

30 gedachten over “Hoe is het met de parasiet?

  1. Ach, dit vind ik echt vervelend voor jullie! Niet verbaasd inderdaad, maar wel heel naar. Sneu voor puber ook, brood en chips is toch een eerste levensbehoefte in die fase 😉
    Hoelang moet je aan dat dieet als gezin?

    Geliked door 1 persoon

    1. Dat zou zeker kunnen. Ik heb al 25 jaar katten en dus een kattenbak.
      Nou is t zo dat 30 % van de mensen deze parasiet bij zich draagt. Een kleine minderheid zoals ik krijgt klachten. Maar de kans op een besmetting is dus vrij groot.

      Like

  2. Wel verdorie dat je het kreng nog niet hebt weten uit te roeien! Sterkte voor de komende tijd dan maar want ik begreep dat het nogal nare medicatie is. Ik duim voor jullie dat het meevalt!

    Geliked door 1 persoon

  3. he jakkes wat een rotparasiet. Nou ja dat geldt eigenlijk voor alle parasieten. Ik dacht echt dat je het met je dieet wel kwijt zou raken. Wat een tegenvaller 😦 Sterkte met de kuur straks…

    Geliked door 1 persoon

  4. Sterkte jullie alle drie. Heb je een nog niet achter de rug komt het volgende alweer.
    Lekker begin van 2018 zeg. Bah. Maar wel goed dat jullie alle drie dan bezig zijn, want anders zou jij weer worden besmet. Hoop dat het met Dibbes ook wat beter gaat?

    Denk aan jullie. x
    Carola

    Geliked door 1 persoon

  5. Wat jammer. Ik heb even ge.goo.gled. Heftig middel. Ik hoop dat het werkt. Maar wat ik mij afvraag, is hoe daarna. Ik las net dat je de besmetting via een kattenbak kunt oplopen. Kun je het dan misschien ook oplopen als je met de katten kroelt. Of wanneer jij de bak niet meer schoonmaakt en de mannen wel en zij raken weer besmet. Kun jij dan weer besmet raken door hen. Sorry, geen reactie waar je blij van wordt. Al heb je hier vast ook al aan gedacht 😦

    Geliked door 1 persoon

Zeg het maar!