
Met de parasiet gaat het goed! Maar met ons wat minder. Vanmorgen kregen we de uitslag van het ontlastingsonderzoek en we blijken helaas alle drie gastheer te zijn van een parasiet. Heel erg verbaasd ben ik niet. Ondanks al mijn inspanningen van de afgelopen 6 weken, voelde ik de laatste 2 weken al weer dat het ding er nog zit. Ik heb een hele stereotiepe pijn in mijn buik en lies die ik hiervoor nooit eerder had.
De mannen hebben geen klachten. Maar wat niet is, kan nog komen. Feit is wel dat zij ook besmet zijn en ook klachten kunnen ontwikkelen of mij juist weer kunnen besmetten als ik er van af ben. Gezien het feit dat ik wel al flinke klachten heb, is het wel zaak dat we er dus allemaal van af komen.
Maandag heb ik een telefonische afspraak met de huisarts die mijn eigen huisarts vervangt. Ik hoop dat ik dit keer zonder drama’s en ruzie afspraken kan maken over de medicatie. Ik heb namelijk twee weken geleden met mijn eigen huisarts afgesproken dat we alle drie aan de clioquinol gaan als we besmet blijken te zijn. Hij heeft met de hand op zijn hart beloofd dat hij hiervan een aantekening zou maken in ons dossier.
Tijdens deze kuur is het zaak extra zink te nemen omdat dit medicijn zink afbreekt in het lichaam. Daarnaast zetmeelarm eten, geen suiker en geen alcohol. Dat is wel even heftig want de puber leeft op brood, grote hoeveelheden brood. We hebben net dus een goed gesprek gehad over hoe we dit gaan aanpakken en wat hij dan kan gaan eten. Voor de man is het niet zo’n probleem, die eet alles, lust alles en at ook al vaak met mijn zetmeelarme maaltijden mee.
Zo dus. Een beetje een tegenvaller natuurlijk, maar niet onverwacht.

Das niet leuk, joh. Maar wel duidelijk. Sterkte voor jullie.
LikeGeliked door 1 persoon
Ach, dit vind ik echt vervelend voor jullie! Niet verbaasd inderdaad, maar wel heel naar. Sneu voor puber ook, brood en chips is toch een eerste levensbehoefte in die fase 😉
Hoelang moet je aan dat dieet als gezin?
LikeGeliked door 1 persoon
Vanaf een week voor start medicatie. Kuur zelf duurt 10 dagen. Dus ca 2,5 week.
LikeLike
Heel terecht dat jullie hebben aangedrongen op onderzoek voor de hele familie! Hopelijk gaat het na deze kuur goed met jullie en niet met de parasiet.
LikeGeliked door 1 persoon
Flinke tegenvaller zeg. Jullie hebben nog wel even te gaan om er vanaf te komen. Veel sterkte met het proces.
LikeGeliked door 1 persoon
Wat balen zeg… Heel veel sterkte en hopelijk kunnen jullie idd met z’n allen aan die kuur!
LikeGeliked door 1 persoon
Sterkte en beterschap.
Daarbij ook mijn beste wensen voor 2018!
Goede Nieuw Jaar groeten,
LikeGeliked door 1 persoon
Dank je Rob. Jij ook een goed en gezond 2018!
LikeLike
Zou het ook met de kattenbak te maken kunnen hebben?
LikeGeliked door 1 persoon
Dat zou zeker kunnen. Ik heb al 25 jaar katten en dus een kattenbak.
Nou is t zo dat 30 % van de mensen deze parasiet bij zich draagt. Een kleine minderheid zoals ik krijgt klachten. Maar de kans op een besmetting is dus vrij groot.
LikeLike
Moeten de katten dan ook op dieet? (grapje)
LikeGeliked door 1 persoon
😂
LikeLike
Wat naar voor jullie. Ik wens iedereen sterkte met medicatie en eten.
LikeGeliked door 1 persoon
Daar zijn jullie mooi klaar mee. Heftig hoor. Zeker voor S. Ik hoop dat hij de alternatieven lekker vindt waardoor het een minder grote opgave is. Maar als ik jouw eetfoto’s langs zie komen, zou ik denken dat hij dat wel lust?!
Heel veel sterkte!
LikeGeliked door 1 persoon
Wat een tegenvaller goed dat je zelf zo alert bent, sterkte met de kuur.
LikeGeliked door 1 persoon
Wel verdorie dat je het kreng nog niet hebt weten uit te roeien! Sterkte voor de komende tijd dan maar want ik begreep dat het nogal nare medicatie is. Ik duim voor jullie dat het meevalt!
LikeGeliked door 1 persoon
Daar ben je mooi klaar mee. Wat een gedoe. Aaaaaalllll die bijverschijnselen van ME. Even goed veel heil en zegen in ,t nieuwe jaar.
LikeGeliked door 1 persoon
he jakkes wat een rotparasiet. Nou ja dat geldt eigenlijk voor alle parasieten. Ik dacht echt dat je het met je dieet wel kwijt zou raken. Wat een tegenvaller 😦 Sterkte met de kuur straks…
LikeGeliked door 1 persoon
Sterkte jullie alle drie. Heb je een nog niet achter de rug komt het volgende alweer.
Lekker begin van 2018 zeg. Bah. Maar wel goed dat jullie alle drie dan bezig zijn, want anders zou jij weer worden besmet. Hoop dat het met Dibbes ook wat beter gaat?
Denk aan jullie. x
Carola
LikeGeliked door 1 persoon
Dibbes gaat prima, voelt zich helemaal weer de oude.😄
LikeGeliked door 1 persoon
Wat jammer. Ik heb even ge.goo.gled. Heftig middel. Ik hoop dat het werkt. Maar wat ik mij afvraag, is hoe daarna. Ik las net dat je de besmetting via een kattenbak kunt oplopen. Kun je het dan misschien ook oplopen als je met de katten kroelt. Of wanneer jij de bak niet meer schoonmaakt en de mannen wel en zij raken weer besmet. Kun jij dan weer besmet raken door hen. Sorry, geen reactie waar je blij van wordt. Al heb je hier vast ook al aan gedacht 😦
LikeGeliked door 1 persoon
Ja dat kan allemaal 😑
LikeLike
Wat ongelooflijk sh*t zeg 😦
LikeGeliked door 1 persoon
Ik dacht echt dat het wel ging lukken met het dieet, maar helaas niet wel balen zeg!
Veel beterschap voor jullie!
LikeGeliked door 1 persoon
Ja dat had ik ook gehoopt. helaas…
LikeLike
Er zit niets anders op: dan de katten er maar uit! (geintje)
LikeGeliked door 1 persoon
Ja ze zijn hun koffers aan het pakken…
LikeGeliked door 1 persoon
Als puber graag eieren eet kan je leuke wraps maken om beleg op te doen, zijn zijn vrienden wellicht jelours dat hij zo lekker eet.
LikeLike
Balen zeg van die parasiet. Ik hoop erg dat de maatregelen helpen.
Succes bij de huisarts alvast.
LikeGeliked door 1 persoon