De week stond in het teken van opruimen en gisteren brachten M. en ik 5 grote tassen, 2 vuilniszakken, 1 doos en 1 krat weg. Bijna vergaten we dat we het krat en de tassen wél weer leeg terug wilden nemen (best handig omdat we daarna meteen boodschappen gingen doen). Dus renden we weer naar de afleverhal om de tassen en het krat leeg te gooien en mee te nemen. Dát viel niet in goede aarde bij het ‘opperhoofd chef verdeler binnengekomen goederen’ en we kregen een standje. Tja, ze hoeven natuurlijk niet diep buigend in nederige dankbaarheid alles in ontvangst te nemen. Aan de andere kant, vergissen is menselijk dus je omdraaien zeggen: ‘o ja al die tassen en het krat krijgen jullie niet gratis en voor niets van ons en moeten wel weer mee terug’ moet toch kunnen zonder dat we dan weg gaan met het gevoel dat we iets stouts deden.
Om even bij het onderwerp te blijven, via de Verdubbeldame die nu ook door het leven gaat als de Biobloghurt, kwam ik op het blog van de zinkende surfer terecht, die een stukje schreef over het boek ‘Weg met de warboel’. Over dat boek had ik die week al een paar keer gelezen. Dus toen bleek dat het boek als give-away werd verloot kon ik dat toeval niet negeren en besloot ik dat het boek nodig had om daarna te kunnen besluiten wat ik niet meer nodig heb in het leven. Ik stuurde een mail en krijg nou wat! Vanmorgen kreeg ik een mail terug dat deze gulle dame had besloten iedereen die zich had opgegeven, blij te maken met het boek. Is dat lief of is dat lief? Ze heeft buiten dat ze gul is trouwens ook een echt leuk blog, dus bezoek het eens.
Over naar de katten: ondanks de drugs waar onze heren ex-zwervers nu op zitten bleef de sfeer zeer grimmig. Gelukkig zag ik ineens dat de feliway – die hier standaard in het stopcontact zit – op was en bestelde het meteen. En nog geen half uur na de nieuwe voorraad te hebben ingeplugd zag je de agressie weer verdwijnen. Na vier knokpartijen in één week waren we daar allemaal flink aan toe. Inmiddels is de sfeer weer zo opgeklaard dat er twee keer samen op bed werd gelegen en dat de moeilijke plekken in huis minder stress opleveren. Wat is een moeilijke plek? Alles waar de ene kat kan gaan liggen om de andere kat de vrije doorgang te belemmeren.
Verder weinig te melden mensen, fijn weekend allemaal!

